top of page
  • Christopher Juul

3. 6 ettevõtet, kellel on 2022 aastal tootearendusest kõige rohkem võita

Aasta 2021 on lõppenud ning uue aasta esimene töönädal on juba möödas. Vaatame tänases postituses, millistel ettevõtetel on sel aastal võimalik kõige enam võita põhjalikust ja teadlikust tootearendusest.


Tore on olla heas seisus, aga veel parem on olla järgmine aasta suurepärases seisus. Just seetõttu on oluline mõelda ka tulevikule ja enda sissetulekute suurendamisele ja kindlustamisele. Kellel siis on 2022 aastal võimalik tootearendusest enim võita ja miks?


Edasimüüjad / turustajad


Edasimüüjatel puudub vajadus tootmisseadmete, inseneride, tootearenduse järele. Teatud kapitalimahukus siiski on ning samuti ollakse sõltuvad müüdavate toodete tootjatest. Enda oma toote arendamine võimaldab vähendada sõltuvust toote algsetest turustajatest, nende hindadest ja strateegiast. Lisaks ei ole ka ohtu, et mõni suurem konkurent hakkaks täpselt sama toodeartiklit müüma või et hoopis saaks ainuõiguse toodete müümiseks. Veel enam, oma toote turule toomine võimaldab varasemaga võrreldes saavutada konkurentsieelist, hallata suuremat osa toote väärtusahelast ning varasematest konkurentidest võivad edaspidi saada hoopis kliendid.



Dropshippingu teenuse pakkujad

Viimaste aastate üks vaieldamatult populaarsemaid ettevõtlusvorme, millega alustamine on tehtud jõukohaseks pea kõigile. Kuna müügiartiklid pärinevad laias laastus kõigil samast kohast, siis massist eristuda ja midagi erilist leida on keeruline. Lihtne viis ettevõtlusega alustada, kuid kasumliku püsiva äri ehitamiseks on vaja rohkemat kui pealehakkamine. Olles leidnud sobiva ja meeldiva niši / sektori ning kasutades ära juba sektori poolt leitud ja valideeritud tooteid ja ideid, on oma toote arendamise näol võimalik luua toode, mis on märkimisväärselt parem, kvaliteetsem kui ülejäänud sektoril. Keegi ei taha osta müüjalt 5-10 kordse juurdehindlusega Aliexpressi jubinaid. Tehes head ja kvaliteetset asja, ei pea konkureerima hinnaga, vaid saad päriselt ja reaalselt müüa väärtust ja kvaliteeti, mille eest paljud kliendid on nõus ka maksma. Lisaks on endal kontroll pea kogu väärtusahela üle ning ülejäänud sekotril on äärmiselt raske sellisel juhul sinuga konkureerida.



Amazoni müüjad

Sektori nõrkused sarnanevad dropshippinguga ning samuti ka võimalused. Amazonis müüjatel konkurents ja toodete oodatav kvaliteet on kõrgem kui dropshippingu puhul. Ühel kindlal platvormil kauplemiseks on veelgi olulisem eristuda ja pakkuda lisandväärtust, mida teisted ei suuda. Miks võidelda teistega samalaadse toote müügi nimel, kui on võimalik pakkuda sihtrühmale paremini sobivat toodet?



Allhanketootjad

Allhanketööstus on Eestis pika ajalooga traditsiooniline valdkond, kus peamine väärtus luuakse materjali töötlemisel. Enamjaolt on tegu äärmiselt läbipaistva ja väga lihtsalt hinnastatava sektoriga, kus loodava väärtuse osakaal tervest väärtusahelast on pigem madal. Sellest tulenevalt ka kasumlikkus küllaltki tagasihoidlik ning kasumi kasv tuleb väga raske optimeerimistöö hinnaga. Oma toodete turule toomine võimaldab ära kasutada kogemusi ja teadmisi tootmistehnoloogiates, optimeerida enda tooteid ning suurendada enda osakaalu toote väärtusloomes, suurendades kogu ettevõtmise kasumlikkust. Miks teha rohkem, kui saab kõrgema kasumiga teha vähem sama tulemuse saavutamiseks?



Seadmete hooldajad/parandajad

Seadmete hooldus- ja parandustööde läbiviijad võib olla mõneti tavatu ja üllatuslik valik siia nimekirja, kuid tegu on sektoriga, millel on tekkinud hulgaliselt infot ja teavet hooldatavate/parandatavate seadmete tehnilistest lahendustest, nõrkustest, tugevustest, kuid mille väärtusloome on pigem madal. Omandatud teadmised on sageli väga väärtuslikud ning oluliseks sisendiks paremate toodete loomiseks ja arendamiseks, mistõttu sellistel ettevõtetel ja ettevõtjatel on väga hea algmaterjal ja andmed ühe väga eduka toote arendamiseks.



Edukate toodete tootajad ja turustajad

Edukad tooted juba müüvad hästi, kasum on korralik ja ettevõte kasvab. Mis võiks üldse valesti minna? Konkurendid ja terve turg ümber areneb ning kindlasti märkab edukat konkurenti. Kui jääda heas seisus seisma ja mitte edasi liikuda, on oht, et konkurendid liiguvad mööda. Kõige parem intellektuaalomandi ja turumahu kaitse on tootearendus. Sel ajal, kui konkurendid üritavad sinu toote väärilist konkureerivat toodet luua, valmistad sina ette juba sammu võrra uuemat toote generatsiooni. Põhjalik ja mõtestatud tootearendus on ja jääb innovatsiooni, kasvu ja turueelise saavutamisel üheks olulisemaks tööriistaks.



Lõpetuseks 7 võimalust kuidas läbi tootearenduse enda ettevõtte konkurentsivõimet tõsta:
  1. Võimalusel tee enda konkurentidest enda kliendid või partnerid.

  2. Sihi maksimaalelt suurt osa enda toote väärtsahelast.

  3. Osta sisse teenused ja osad, mis loovad vähe väärtust ning mis ei tee sind strateegiliselt haavatavaks.

  4. Kasuta tootjate ja turustajate infot ja teadmisi, et luua parem ja eristuvam toode.

  5. Tee turustaja/tootja endast sõltuvaks, mitte vastupidi.

  6. Sinu konkurendid ka arenevad – ole neist 2 sammu ees.

  7. Kasuta kogemust ja teadmisi enda kasuks.


Tekkis mõtteid või küsimusi? Võta julgelt meiega ühendust ja leiame koos parima viisi, kuidas läbi tootearenduse suurendada teie konkurentsivõimet

bottom of page